صنایع پتروشیمی

گرید مقاوم پلی استایرن HIPS

گرید مقاوم پلی استایرن HIPS

گرید مقاوم پل استایرن به صورت اختصاری HIPS نام دارد توجه داشته باشید که پلی استایرن معمولی دارای ضربه پذیری پایین بوده که باعث شد تا پلی استایرن مقاوم یا همان پلی استایرن اصلاح شده به سرعت رشد کرده و جزء بسپار های پرمصرف شناخته می شود. شایان ذکر است که از خصوصیات برجسته گرید مقاوم پلی استایرن HIPS می توان به خواص مکانیکی از جمله ضربه پذیری خوب و مناسب و همچنین قیمت به صرفه آن اشاره کرد. برخورداری از این ویژگی ها باعث شده است تا در ساخت انواع تجهیزات و وسایل کاربرد های فراوانی را به همراه داشته باشد.

نکته بسیار مهمی که باید ذکر کنیم این است که اصلاح پلی استایرن معمولی باعث افزایش چقرمگی، استحکام ضربه ای و همچنین افزایش کشش طولی در گرید پلی استایرن مقاوم شد که با این عمل شفافیت پلی استایرن نیز از بین رفت. در نظر داشته باشید که گرید مقاوم پلی استایرن HIPS پلیمری از PS می باشد که با مولکول های الاستومری همچون بوتادین ضربه پذیری آن اصلاح شده است. بهتر است بدانید که این بسپار دارای خواص، ویژگی ها و کاربردهای بسیاری بوده و در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

موارد مصرف گرید پلی استایرن مقاوم یاHIPS

بهتر است بدانید که این نوع بسپار با توجه به برخورداری از مزایا، ویژگی ها و خواص منحصر به فردی که دارد در موارد بسیاری مورد استفاده قرار می گیرد. به طور کلی می توان ذکر کرد که پلی استایرن اصلاح شده با لاستیک جهت ساخت بدنه ساعت و تلویزیون و رادیو لوازم خانگی، بدنه یخچال و فریزر، عایق برودتی، اسباب بازی و … بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع بسپار در حال حاضر حدود ۹.۱۱ میلیون تن مصرف دارد که در سال های آتی بدون شک مصرف آن افزایش پیدا خواهد کرد.

بهتر است بدانید گرید مقاوم پلی استایرن HIPS از گرانروی کم در اثر حرارت، فرآیند و شکل دهی اسفنجی برخوردار می باشد. برخورداری از این ویژگی ها می تواند به جلوگیری از تخریب آسان بسپار اقدام نماید که باعث قرارگیری راحت و آسان پلی استایرن خواهد شد.

موارد مصرف گرید پلی استایرن مقاوم یاHIPS

توجه داشته باشید که شما عزیزان می توانید ورق های HIPS را در شکل های مختلف همچون شفاف، یخی، گالشی و مشجر در بازار پیدا کرده و با توجه به کاربرد خود شکل بسپار مناسبی را تهیه نمایید. لازم است بدانید که این ورق ها به صورت صاف و آجدار تولید و عرضه می شوند. ناگفته نماند دو طرف ورق توسط روکش محافظ سطحی پوشانده خواهد شد. این روکش محافظ سطحی دارای قابلیت ترموفرمینگ می باشد.

دیگر کاربردهای گرید مقاوم پلی استایرن HIPS

همانطور که ذکر شد گرید مقاوم پلی استایرن HIPS در کاربردها و موارد مصرف گوناگونی مورد استفاده قرار می گیرد. برخی از کاربردهای آن می توان به استفاده در ساخت لوازم خانگی، ظروف یکبار مصرف، تابلوهای تبلیغاتی، ساخت اسباب بازی کودکان اشاره کرد. شاید برای شما جالب باشد بدانید که این نوع بسپار جهت استفاده در دکوراسیون، سقف کاذب، پارتیشن بندی و همچنین برخی از یونولیت ها نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

اگر به نحوه تولید لوازم بهداشتی توجه کنید؛ مشاهده خواهید کرد که در ساخت آن از این گرید مقاوم پلی استایرن استفاده شده است. به طور کلی می توان ذکر کرد که پلی استایرن معمولی با توجه به اینکه از خاصیت ضربه پذیری پایین برخوردار است؛ پلی استایرن اصلاح شده و گرید مقاوم آن امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته است. به همین خاطر تولید این نوع پلی استایرن بسیار افزایش پیدا کرده است.

خواص فیزیکی گرید مقاوم

همان طور که می دانید هر نوع بسپاری از جمله گرید مقاوم پلی استایرن HIPS از خواص فیزیکی منحصر به فردی برخوردار است که با توجه به مورد استفاده باید خواص فیزیکی آن را مورد بررسی قرار داد و از آن استفاده کرد. در ادامه برخی از خواص فیزیکی این گرید را برای شما عزیزان بیان ذکر می کنیم.

  • برخورداری از استحکام کششی ۲.۲ تا ۲.۷ N/mm²
  • برخورداری از حداکثر دمای استفاده مداوم ۶۰ تا ۸۰ درجه سانتیگراد
  • دارای ضریب انبساط حرارتی ۸۰ ۱۰-۶X
  • دارای استحکام ضربه برشی ۱۰ تا ۲۰ Kj/m²
  • دارای چگالی ۱.۰۳ تا ۱.۰۶ g/cm³

خواص فیزیکی گرید مقاوم

معرفی فروشگاه تخصصی محب بسپار

فروشگاه تخصصی محب بسپار در زمینه تولید انواع بسپار ها، مواد پلی استایرن فعالیت دارد. برخی از انواع پلی استایرن که توسط این مجموعه عرضه می‌شود؛ گرید مقاوم پلی استایرن HIPS می باشد. شما مخاطبین گرامی برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به وبسایت https://mohebbaspar.com/ مراجعه کنید و جهت تهیه بسپارها اقدام نمایید.

گرید مقاوم پلی استایرن HIPS چه نوع پلیمری است؟

گرید مقاوم پلی استایرن HIPS پلیمری از ps می باشد که با مولکول های الاستومری همچون بوتادین اصلاح شده است.

استحکام کششی گرید مقاوم پلی استایرن HIPS به چه صورت است؟

این نوع گرید بسپار دارای استحکام کششی ۲.۲ تا ۲.۷ N/mm² می باشد.

کاربردهای گرید مقاوم پلی استایرن HIPS کدامند؟

استفاده جهت ساخت ظروف آشپزخانه، اسباب بازی کودکان، برخی از یونولیت ها، پارتیشن بندی و ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *