صنایع پتروشیمی

انواع مختلف دستگاه های پلی استایرن + آشنایی با مهمترین دستگاه ها

انواع مختلف دستگاه های پلی استایرن

پلی استایرن به وسیله دستگاه های مختلفی تولید می شود. با دستگاه های پلی استایرن می توان محصول را به شکل دانه، گرانول، ورق، بلوک تولید کرد. از آن جایی که پلی استایرن نسبت به عوامل محیطی مقاوم است به همین دلیل در بسیاری از صنایع از آن استفاده می شود.

این ماده ویژگی های منحصر به فردی دارد. عدم تاثیر آب و باکتری از ساده ترین خصوصیات این ماده اولیه شیمیایی به شمار می رود. ثبات خصوصیات و ویژگی ها باعث محبوبیت بیشتر این ماده شیمیایی شده و ساختار خاص مولکولی مهمترین دلیل این ویژگی ها است که نباید نادیده گرفته شود.

انواع و اقسام دستگاه های پلی استایرن

دستگاه های پلی استایرن در انواع و اقسام مختلفی طراحی شده اند. توانایی تولید در حجم عمده مهمترین ویژگی این دستگاه ها به شمار می رود. هزینه نگهداری این دستگاه ها بسیار پایین است و مدیر کارخانه می تواند با هزینه کمتر، محصول بیشتری را تولید کند.

 

 

مهم ترین دستگاه های تولید پلی استایرن

  • دستگاه تولیدی پلی استایرن

با این دستگاه های بلوک های پلی استایرن جدا شده و به صورت پالت هایی مرتب می شود. با این دستگاه می توان صفحات پلی استایرن را ایجاد کرده و توانایی انبار کردن خودکار از دیگر خصوصیات دستگاه به شمار می رود. با این دستگاه می توان چند محصول پلی استایرن را همزمان تولید کرد. دستگاه های پلی استایرن هر ساله بروز می شوند.

حتی می توان خطوط برش محصول را مشخص کرد و این کار را به انجام رساند. بسته بندی محصولات پلی استایرن از دیگر قابلیت های دستگاه به شمار می رود.

با این دستگاه می توان پلی استایرن ضایعاتی را بازیافت کرد. به قابلیت بخار شو، شست و شوی با آب، متراکم کننده محصول مجهز است. دستگاه های پلی استایرن قابلیت های زیادی دارند.

با توجه به قابلیت ها می توان کارهای مختلفی را به انجام رساند. هر شرکت تولید کننده می تواند متناسب با اهداف تولیدی خود از این دستگاه ها استفاده کند. بخش های دستگاه را می توان از یکدیگر جدا کرده و از هر کدام محصول متفاوتی را تولید کرد.

این قابلیت موجب بهبود کیفیت محصول نهایی خواهد شد. قابلیت تعریف ویژگی های جدید تولیدی را می توان یکی از خصوصیات بروز این دستگاه ها دانست.

دستگاه تولیدی پلی استایرن

  • دستگاه نیمه خودکار پلی استایرن

با این دستگاه در هر نوبت ۵ یا ۶ اپراتور کار می کنند. امکان ایجاد صفحات گسترده پلی استایرن از دیگر قابلیت های دستگاه به شمار می رود. حتی می توان چندین محصول را همزمان تولید کرد.

سیستم خلاء در این دستگاه لحاظ شده و امکان برش حرفه ای به جذابیت های دستگاه می افزاید. بازیافت پلی استایرن ضایعاتی و امکان شست و شوی محصول با بخار، آب از دیگر امکانات دستگاه بوده و حتی امکان متراکم کردن محصول قابلیت دیگری از دستگاه است.

  • دستگاه تولیدی VIRO

از دیگر دستگاه های پلی استایرن می توان به دستگاه ویرو اشاره کرد که با آن در هر نوبت ۵ یا ۶  اپراتور همزمان کار می کنند. امکان تولید صفحات گسترده محصول از دیگر امکانات دستگاه به شمار می رود.

می توان چندین نوع پلی استایرن را همزمان تولید کرد. برش حرفه ای قطعات و صفحات از دیگر امکانات دستگاه به شمار می رود. امکان بازیافت پلی استایرن ضایعاتی به جذابیت های دستگاه می افزاید. شست و شو با بخار، آب از مهمترین امکانات دستگاه به شمار می رود. امکان فشرده سازی پلی استایرن موجب تولید حجم انبوه محصول خواهد شد. تمامی دستگاه ها براساس استانداردهای اروپایی تولید می شوند.

این کوچکترین دستگاه پلی استایرن به شمار می رود و می توان با آن محصول را به صورت انبوه تولید کرد. توان تولیدی این دستگاه ۵۰ متر مکعب است. این دستگاه تمام اتوماتیک موجب سودآوری بیشتر شما خواهد شد. با این دستگاه می توان پلی استایرن مقاوم به ضربه (HIPS) و پلی استایرن معمولی (GPPS) را نیز تولید کرد.

  • دستگاه بازیابی پلی استایرن ضایعاتی

می توان با این دستگاه ۱۵ – ۲۰ کیلوگرم بر مترمکعب پلی استایرن معمولی و ۲۸ – ۴۵ کیلوگرم بر مترمکعب پلی استایرن اکسترود شده را بازیابی کرد. پلی استایرن ضایعاتی جمع آوری شده و فشرده شده و در نهایت دوباره به پلی استایرن تبدیل می شود. مقدار جمع آوری شده لازم است که به مقدار ۲۰۰ کیلوگرم بر متر مکعب برسد.

 

دستگاه پلی استایرن اکسترود شده

دستگاه پلی استایرن اکسترود شده

  • دستگاه تولیدی ۴۰۰ تا ۲۰۰۰ کیلوگرم در هر ساعت

با دستگاه های VIRO می توان پلی استایرن اکسترود شده را نیز تولید کرد و این محصول مانند فوم سخت است. از امکانات دستگاه می توان به بسته بندی محصول، پالت سازی، جابجایی، برش محصول تولید شده اشاره کرد.

دستگاه پلی استایرن اکسترود شده

نتیجه گیری

دستگاه های پلی استایرن مختلف و متفاوت هستند و امکانات دستگاه های پلی استایرن بسیار زیاد است. امکان بسته بندی اتوماتیک، نیمه اتوماتیک، شست و شوی محصول با بخار، آب و متراکم کردن و برش محصول به قطعات و صفحات در اندازه های مختلف از دیگر امکانات جذاب این چنین دستگاه هایی به شمار می رود. این چنین امکاناتی در دستگاه های پلی استایرن اکسترود شده لحاظ شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × پنج =