صنایع پتروشیمی

صفر تا صد بلوک سقفی پلی استایرن

مزایای بلوک سقفی پلی استایرن

صفر تا صد بلوک سقفی پلی استایرن

بلوک سقفی پلی استایرن با عرض ۵۰ تا ۷۰ سانتی متر، و به طول ۱ تا ۲ متر و به ارتفاع ۱۰ تا ۳۰ سانتی متر طراحی و تولید می شوند. با تراکم ۱ تا ۲ کیلوگرم بر متر مکعب یکی از فشرده ترین محصولاتی است که می توان برای سقف ساختمان از آن ها استفاده کرد.

بلوک سقفی پلی استایرن در ساختمان سازی زیاد استفاده می شوند. آن ها را می توان به سادگی در محل استفاده کرد و به ابزار خاصی نیازی نیست. با استفاده از این مصالح می توان از دوغاب سیمان بی نیاز بود و بهترین عایق انرژی محسوب می شوند. سبک بوده و به آسانی نصب می شوند.

امروزه از بلوک سقفی پلی استایرن در ساختمان سازی به طور گسترده استفاده می شود. استفاده از این مصالح مقرون به صرفه بوده و قابلیت بازیابی را داشته و بر محیط زیست هم تاثیری ندارند. بیش از ۴۵ سال است که این بلوک های سقفی در ساختمان سازی به کار برده می شود.

مزایای بلوک سقفی پلی استایرن

بلوک سقفی پلی استایرن (Polystyrene roof block) بهترین جایگزین برای سفال های سقفی ۱۲۰ کیلوگرمی است و با این کار می توان در فونداسیون و اسکلت ساختمان در حد قابل توجهی صرفه جویی کرد. از آن جایی که عرض بلوک پلی استایرن مناسب است به همین دلیل بجای تیرچه از آن ها می توان استفاده کرد.

سازمان بهینه سازی سوخت ساختمان استفاده از بلوک پلی استایرن را توصیه می کند. می توان آن ها را راحت تر به طبقات بالای ساختمان منتقل کرد. وجود بلوک پلی استایرن احتمال سقوط مصالح ساختمانی را کاهش داده و در برابر گرما، سرما و صدا، بهترین عایق بوده و تا ۷۰ درصد از اتلاف انرژی جلوگیری می کند.

بلوک سقفی پلی استایرن باعث کاهش وزن سازه می شود. استفاده از بتن به میزان ۳۰ درصد و فولاد به میزان ۲۵ درصد صرفه جویی می شود. در برابر  حریق و آتش سوزی مقاوم بوده و با این مواد استفاده از برخی مصالح ساختمانی مانند سیمان و گچ نیز به نصف خواهد رسید.

عمر مفید ساختمان را افزایش داده و نیاز به قالب گیری قالب های بتنی را به حداقل می رساند. مقاومت نسبت به نفوذ حشرات از دیگر مزایای بلوک سقفی پلی استایرن به شمار می رود.

مزایای بلوک سقفی پلی استایرن

سودمندی های استفاده از بلوک سقفی پلی استایرن

  • بهترین عایق انرژی و صوت
  • کاش مصرف انرژی
  • صرفه جویی در هزینه های ساختمان
  • ارزان و مقرون به صرفه در مقایسه با بلوک بتنی و سیمانی
  • نصب، کاربری، نگهداری ساده و ارزان
  • استفاده کمتر از بتن
  • بادوام
  • محیط دوست
  • قابل بازیابی
  • مقاوم نسبت به آتش و حریق
  • مقاوم به آب و رطوبت
  • سبک
  • کاشت کمتر ستون های بتنی
  • مقاوم نسبت به ارتعاش، فرسودگی، خوردگی، خرابی
  • عاری از ترکیبات کربن
  • سالم نسبت به لایه ازن

سودمندی های استفاده از بلوک سقفی پلی استایرن

بهترین جایگزین برای سایر مواد پر کننده سقفی

استفاده از سیمان و بتن در اکثر مواقع در ساختمان سازی مقرون به صرفه نیست و بخاطر سبکی به راحتی می توان از این مصالح استفاده کرد. با این مصالح می توان در هزینه ها، به مقدار قابل توجهی صرفه جویی کرد. این مصالح نسبت به فشارهای جانبی نیز مقاوم هستند.

کاربردهای بلوک سقفی پلی استایرن

از این مصالح می توان برای عایق کاری سقف های بتنی، کف های فلزی و فولادی، چوبی و روف گاردن، باغ های سبز پشت بام، اتاق زیر شیروانی و سیلوها و دپوها و همچنین برای ایزوگام، غشای تک لایه ای (TPO, EPDM, PVC)، سقف پیش ساخته و سیستم های معکوس استفاده می شود.

سیستم های بالاست، سیستم سقفی چسبیده (PARS)، سیستم سقفی چسبنده (AARS)، و سیستم سقف مکانیکی (MARS) از دیگر کاربردهای این مصالح جدید و مقرون به صرفه به شمار می رود.

از آن جایی که از این مصالح در ساختمان سازی استفاده می شود بنابراین به جرات می توان ادعا کرد که بخش جدایی ناپذیر ساختمان سازی محسوب می شوند. این بلوک ها مانع اتلاف انرژی شده و علاوه بر سقف می توان از آن ها در کف ساختمان هم استفاده کرد.

این مواد روی هم انباشته شده و با ریختن بتن روی آن ها شکل می گیرند. با انجام این کار، پایداری ساختمان افزایش می یابد. قبل از انجام این کار، میلگردها در بلوک های فرو برده می شوند. همانطوری که میلگردهای آج دار و در برخی مواقع صاف به منظور تقویت سازه ساختمان در بلوک های بتنی کاشته می شوند.

نتیجه گیری

بلوک سقفی پلی استایرن از جدیدترین مصالح ساختمانی به شمار می روند که منافع و مزایای بسیار زیادی دارند. این مواد نسبت به صوت و انرژی، عایقی استاندارد محسوب می شوند و در زمان استفاده از این مصالح می توان از سیمان و بتن کمتر استفاده کرد.

قابلیت بازیابی موجب می شود که بتوان از بلوک های ضایعاتی دوباره استفاده کرد. این مصالح، سازگار با محیط زیست بوده و فاقد ترکیبات مضر کربن بوده و برای لایه ازن نیز مضر نیستند. شرکت محب بسپار، این مصالح را با قیمت مناسب تهیه کرده و عرضه می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *