صنایع پتروشیمی

عمده ترین مصرف کنندگان پلی استایرن چه کسانی هستند

عمده ترین مصرف کنندگان پلی استایرن چه کسانی هستند

عمده ترین مصرف کنندگان پلی استایرن چه کسانی هستند

کدام صنایع به عنوان عمده ترین مصرف کنندگان پلی استایرن شناخته می شوند؟ همان طور که می دانید پلی استایرن ها نوعی پلیمر مصنوعی معطر هستند که پایه اصلی ساخت آن از یک متریال شیمیایی به نام مونومر استایرن است.

در واقع پلی استایرن ها یکی از محصولات مشتق شده نفتی و هیدروکربن مایع است که از ساختاری انعطاف پذیر برخوردار است این متریال در دمای بالا ذوب می شود.

 

بررسی مصرف کنندگان پلی استایرن

ساخت ساندویچ پانل: یکی از مهم ترین مصرف کنندگان پلی استایرن سازندگان ساندویچ پانل ها هستند. علت استفاده از این متریال در پانل ها قابلیت عایق صوتی و حرارتی بودن آن است، که در ساخت انواع مختلف پانل های دیواری و سقفی کاربرد دارد.

یکی دیگر از علل استفاده از پلی استایرن در صنعت ساختمان سازی دوام بالا و سبک وزنی ، قابلیت عایق بودن آن است. پلی استایرن به عنوان یک متریال با قیمت پایین است که از آن برای عایق سازی ساختمان های مختلف به کار می رود.

بررسی مصرف کنندگان پلی استایرن

مصرف کنندگان پلی استایرن معمولی: این نوع پلی استایرن در بازار ایران به عنوان کریستال شناخته می شود. اغلب از این نوع پلی استایرن ها برای مصرف عمومی استفاده می شود به دلیل سهولت در فرایند پذیری که در این ماده وجود دارد که ناشی از ساختار آمورف آن دارد.

این نوع پلی استایرن از ظاهر بسیار مطلوبی برخوردار است که باعث می شود برای مصارف مختلف مانند استفاده از آن در کاربرد های دی الکتریکی، قابلیت ضربه پذیری و مقاومت بالا باعث شده که سازندگان لوازم حساس تمایل داشته باشند در بسته بندی مواد حساس از آن استفاده کنند.

این متریال به عنوان یک گزینه ی مناسب برای مصارف بسته بندی دارویی و ساخت بدنه ی ساعت های مختلف، ساخت انواع مختلف ظرف های یکبار مصرف، استفاده از آن برای بسته بندی محصولات مخصوص مانند لوح های فشرده که نیاز به مراقبت بالایی دارند. یکی از مهم ترین موارد مصرف این نوع پلی استایرن استفاده از آن به عنوان عایق سرمایشی در بدنه ی یخچال ها است.

مصرف کنندگان پلی استایرن مقاوم: این نوع پلی استایرن از مقاومت بسیار زیادی برخوردار است که باعث می شود که در هر نوع شیء پلاستیکی استفاده شود. این متریال را هایمپک می نامند. معمولا سازندگان وسایل ورزشی از این نوع پلی استایرن برای پوشش لوازم ورزشی استفاده می کنند.

در حال حاضر یکی از تصمیمات جدیدی که برای مصرف هایمپک گرفته شده است استفاده از آن به عنوان لایه محافظ ساندویچ پانل ها است تا به این ترتیب بتوانند مقاومت آن را به میزان زیادی افزایش بدهند.

مصرف کنندگان پلی استایرن مقاوم

مصرف کنندگان پلی استایرن انبساطی: این نوع پلی استایرن با رنگ سفید عرضه می شود و مهم ترین ویژگی آن قابلیت ضد حریق یا نسوز بودن آن است. این نوع پلی استایرن با نام یونولیت شناخته می شود و در هنگام ساخت یک فوم حجم دهنده به آن اضافه می شود.

مهم ترین مصرف کنندگان یونولیت سازندگان ساندویچ پانل ها و تولید کنندگان انواع مختلف کانکس هستند.

از مشخصه های قابل توجه این نوع پلی استایرن می توانیم به امکان مقاومت بالا در جذب ضربه، مقاومت در برابر گرما و رسانایی پایین در مقابل حرارت است که این ویژگی باعث شده است بسیار مورد توجه صنایع مختلف برای استفاده در بسته بندی و عایق سازی قرار بگیرد.

 

یکی از مهم ترین موارد مصرف هایمپک استفاده از آن در ساخت بلوک های پلاستوفوم است که این بلوک ها را امروزه به عنوان بهترین جایگزین برای بلوک های سیمانی می شناسند.

مصرف کنندگان پلی استایرن اکسترود شده: این ماده به عنوان یک نوع پلاستیک شناخته می شود که به صورت یک متریال اسفنجی با تراکم بالا عرضه شده است. این نوع پلی استایرن با استفاده از فرایند اکستروژن از پلیمر پلی استایرن ساخته شده است به همین علت ساختاری سفت و نسبتا سخت دارد که باعث می شود بسیار مورد توجه صنعت عایق سازی قرار بگیرد.

از این پلی استایرن برای ساخت محدوده ی گسترده ای از محصولات استفاده می شود که مهم ترین آن ها تولید مصالح ساختمانی و ساخت پانل های سردخانه ای و دیگر تنوع پانل است.

یکی از مهم ترین موارد مصرف پلی استایرن در سال های اخیر استفاده از آن در امر ساختمان سازی است.

این محصول به شکل بلوک های پلی استایرن عرضه می شود که بسیار مورد توجه انبوه سازان قرار گرفته است و علت آن سبک وزن بودن و کم هزینه بودن آن است. در گذشته برای ساخت انواع مختلف سقف از بلوک های سیمانی استفاده می شد که وزن آن ها بسیار سنگین است.

بلوک های پلی استایرن از وزن بسیار پایینی برخوردار هستند که به میزان زیادی بار مرده ی ساختمان را کاهش می دهد و همین امر باعث می شود که در برابر زلزله پایداری بیشتری داشته باشد. اجرای سریع، حمل و نقل آسان و کاهش هزینه ها باعث شده که فوم سقفی پلی استایرن بسیار مورد توجه قرار بگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *