صنایع پتروشیمی

بلوک پلی استایرن را بیشتر بشناسیم

بلوک پلی استایرن را بیشتر بشناسیم

بلوک پلی استایرن چیست ؟

بلوک پلی استایرن، دانه های پلاستیکی که برای تولید محصولات پلاستیکی مصرفی استفاده می شود. پلاستیک سخت و جامد بوده که برای بسته بندی مواد غذایی و آزمایشگاهی کاربرد دارد. پلی استایرن با رنگ ها، مواد افزودنی و سایر مواد پلاستیکی ترکیب شده و برای ساخت انواع و اقسام لوازم خانگی، قطعات خودرو، اسباب بازی و تجهیزات باغبانی به کار می رود.

بلوک پلی استایرن به عنوان ماده فوم ساخته شده و که منبسط شده  (EPS) یا اکسترود شده  (XPS) نامیده می شود. خاصیت عایق و بالشتک بودن آن ارزش زیادی دارد.

از ۹۵ درصد هوا تشکیل شده و برای عایق کاری منزل و لوازم خانگی، تخته موج سواری، خدمات غذا، بسته بندی مواد غذایی، قطعات خودرو، سیستم های تثبیت جاده و غیره استفاده می شود. پلی استایرن در برخی مواد غذایی مانند دارچین، قهوه، گوشت گاو و توت فرنگی یافت می شود.

بلوک پلی استایرن چیست ؟

کاربردها و مزایای بلوک پلی استایرن

  • کاربرد در لوازم خانگی

کولر، یخچال و فریزر، اجاق های مایکروویو، جارو برقی ، مخلوط کن های برقی با بلوک پلی استایرن ساخته می شوند. این ماده با سایر مواد شیمیایی ترکیب نمی شود و استفاده از آن مقرون به صرفه بوده و می توان طولانی مدت از آن استفاده کرد.

  • کاربرد در صنعت خودروسازی

از  بلوک پلی استایرن در ساخت دستگیره، تابلوهای، تریم، پنل های در جذب کننده انرژی و میراگرهای صدا استفاده می شود. بلوک پلی استایرن برای ساخت صندلی کودک بهترین گزینه است که شرکت های تولیدی می توانند از آن استفاده کنند.

  • کاربرد در صنعت الکترونیک

از بلوک پلی استایرن در ساخت تلویزیون، کامپیوتر، انواع تجهیزات صنعت فناوری اطلاعات استفاده می شود، با این ماده اولیه می توان زیبایی و عملکرد را باهم ترکیب کرد.

  • کاربرد در صنعت مواد غذایی

با بلوک پلی استایرن می توان مواد غذایی را به بهترین شکل ممکن بسته بندی کرد و بسته بندی با این ماده نسبت به سایر مواد مشابه مقرون به صرفه است.

  • کاربرد در عایق بندی

بلوک پلی استایرن برای عایق بندی حرارتی به کار می رود و از این ماده برای عایق بندی دیوارها، سقف، یخچال و فریزر استفاده می شود. این ماده در صنعت انجماد سازی نیز کاربرد دارد. بادوام بوده و از نشت آب جلوگیری می کند.

  • کاربرد در صنعت پزشکی و دارویی

بلوک پلی استایرن به سبب شفافیت برای استریلیزه سازی مناسب است و این ماده در طیف وسیعی از کاربردها مانند سینی های کشت بافت، لوله های آزمایش، پتری دیش، دستگاه های تشخیص، محفظه های کیت آزمایشگاهی، دستگاه های پزشکی استفاده می شود.

  • کاربرد در بسته بندی

بلوک پلی استایرن به طور گسترده در محصولات مصرفی استفاده می شود. قاب های CD, DVD, بسته بندی فوم بادام زمینی، بسته بندی مواد غذایی، بسته بندی مواد غذایی گوشتی، مرغ و تخم مرغ همگی از پلی استایرن ساخته شده اند. این ماده مواد غذایی را از هر گونه فساد و آسیب پذیری محافظت می کند.کاربردها و مزایای بلوک پلی استایرن

ایمنی مواد غذایی با بلوک پلی استایرن

امروزه اداره غذا و دارو نسبت به سلامت مواد غذایی و دارویی حساس است و در صورتی که با این مواد بسته بندی شده باشد اداره غذای و داروی همان کشور اجازه واردات یا صادرات را صادر می کند.

عوامل مشخص کننده سلامت بلوک پلی استایرن

  • ماده اولیه استفاده شده در بسته بندی
  • تاثیر مواد شیمیایی بر سلامت مواد غذایی و نوشیدنی ها
  • سطح ایمنی مواد شیمیایی

قیمت پلی استایرن مقاوم (hips)

پلی استایرن مقاوم به ضربه یکی از مواد شیمیایی مناسب برای بسته بندی است و امروزه شما می توانید با تلفن یا آنلاین قیمت محصول را استعلام کنید. می توانید این محصول را به قیمت مناسب از شرکت محب بسپار خریداری کنید.

قیمت انیدرید فتالیک (PA)

انیدرید فتالیک (PA) با بوی تندی و به صورت پودر لایه لایه سفید رنگ مشخص است. از آن جایی به حجم عمده در اکثر شرکت های شیمیایی تولید می شود می توان آن را به راحتی شناسایی کرد. قیمت این محصول را می توانید به دلیل نوسانات شدید اقتصادی با تلفن یا آنلاین استعلام کنید. شرکت محب بسپار بهترین گزینه برای خرید این محصول است.

قیمت دی اکتیل فتالات (DOP)

دی اکتیل فتالات (DOP) ماده ای چربی بی رنگ یا زرد بسیار کمرنگ است و شرکت های شیمیایی این ماده را فراوان و در مقادیر عمده تولید می کنند. برای استعلام قیمت می توانید تلفنی یا آنلاین اقدام نمایید. بخش بازرگانی شرکت محب بسپار این ماده شیمیایی را به قیمت مناسب عرضه می کند.

قیمت پلی استایرن معمولی (GPPS)

شرکت محب بسپار با سابقه ۳۹ سال در تولید مواد شیمیایی مختلف و متنوع، این ماده شیمیایی را نیز تولید می کند. از آن جایی که قیمت ها روزانه اعلام می شود می توانید با تلفن یا آنلاین قیمت آن را استعلام کنید.

 

نتیجه گیری

بلوک پلی استایرن در صنایع مختلف کاربرد دارد و ماده پلاستیکی شفافی است که از آن می توان انواع و اقسام محصولات لاستیکی ، لوازم خانگی، پزشکی، دارویی استفاده می شود و این ماده شیمیایی با سایر مواد شیمیایی ترکیب نمی شود و کاملا سالم است و این ماده به صورت طبیعی در برخی مواد غذایی مانند دارچین، قهوه، گوشت گاو و توت فرنگی یافت می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *