صنایع پتروشیمی

کاربرد پلی استایرن در معماری ساختمان

کاربرد پلی استایرن در معماری ساختمان

کاربرد پلی استایرن در معماری ساختمان

پلی استایرن یکی از مصالح ساختمانی است که باعث یکپارچگی ساختمان می شود. از زمانی که پلی استایرن از سال ۱۹۵۰ به رسمیت شناخته شد در ساختمان سازی از آن استفاده می شد. امروزه این مصالح ساختمانی در بهره وری انرژی و کیفیت محیط داخلی استفاده می شود.

طی سال های اخیر از استایرن در ساختمان سازی استفاده شده و روز به روز به دامنه استفاده از این ماده افزوده می شود. ماده ای سفت که نسبت به ضربه مقاوم بوده و بخاطر سبک بودن می توان آن را به طبقات بالای ساختمان حمل کرده و نصب کرد، این ماده از اتلاف انرژی و تبخیر آب جلوگیری می کند.

این ماده بادوام بوده و هزینه نگهداری آن ساده و ارزان است. استایرن در واقع پلاستیکی است که از ذرات کروی شکل و ۹۸ درصد هوا تشکیل شده و این ماده پلاستیکی جدید، عایق مناسبی بوده و نسبت به ضربات فیزیکی مقاوم است.

پلی استایرن ماده پلاستیکی که از پلیمریزاسیون به دست می آید. کیفیت این ماده به توزیع دانه ها بستگی دارد.

 

مراحل تبدیل پلی استایرن قابل انبساط

  • پیش انبساط
  • تکامل و تثبیت متوسط
  • انبساط و قالب گیری نهایی

استفاده از پلی استایرن در معماری ساختمان

با ترکیب بتن سبک و دانه های سبک مانند عامل جذب کننده هوا، خاک رس، پومیس، ورمیکولیت، و بتن مقاوم تولید می شود. اغلب اوقات بیش از یک سنگدانه در بتن استفاده می شود. با ترکیب استایرن در ترکیبات سیمان می توان بتن سبک و عایق حرارتی را تولید کرد.

می توان مواد زائدی مانند خاکستر کاغذ به همراه با پلی استایرن استفاده کرد که این مواد در رنگرزی، سنگ تراشی و گچ بری استفاده می شوند. با تنظیم مقدار آب در سیمان می توان و ترکیب استایرن می توان مقاومت این ماده ساختمانی را تنظیم کرد.

از آن جایی که پلی استایرن غیر قابل نفوذ بوده به همین دلیل از آن برای کف ساختمان و هر بخشی که احتمال ورود و نشت آب وجود دارد استفاده کرد. در سال ۱۹۷۳ کرک معرفی شد و با مصالح ساختمانی می توان مشکل سنگدانه ساختمانی مثل خاکستر بادی، پومیس، پوسته نخل روغنی و لاستیک ضایعاتی که همگی سازند متخلخل هستند را حل کرد.

از پلی استایرن می توان در پانل های روکش، کفپوش کامپوزیتی و بلوک های بتنی استفاده کرد پلی استایرن به عنوان عایق و لایه محافظ به کار می رود و میانگین انرژی را جذب می کند.

پلی استایرن به عنوان سنگدانه سبک استفاده می شود، استایرن با اپوکسی های سیمان مخلوط شده و در بتن و سیمان به کار می رود. خاکستر بادی و بخار سیلیس به عنوان مواد چسبنده عمل می کنند. پلی استایرن بر خلاف سایر مصالح ساختمانی نسبت به خوردگی و مواد شیمیایی از مقاومت بهتری برخوردار است.

استفاده از پلی استایرن در سازه های نظامی

با این ماده شیمیایی در ترکیب با سایر مصالح ساختمانی و سیمان می توان تجهیزات نظامی را در زیر خاک مدفون کرد و احتمال شناسایی آن ها را به حداقل رساند. البته ماده استایرن علی رغم سبک و عایق بودن از استحکام پایینی برخوردار است بخاطر این که این ماده ساختمانی با مواد مذاب بدست آمده اند. با افزودن موادی می توان مقاومت و استحکام این ماده ساختمانی را افزایش داد.

علاوه بر این می توان با الیاف فولادی به سرعت آن را خشک کرد. تخلخل این ماده باعث نفوذپذیری این ماده می شود. اگرچه آرماتور به استحکام ماده کمک می کند.

استایرن بهترین جایگزین برای دیوارکشی بوده و با این روش می توان در بسیاری از هزینه های ساخت و ساز صرفه جویی کرد.

پلی استایرن را می توان بازیافت کرده و دوباره از آن استفاده کرد. این ضایعات را می توان با رزین حل کرده و انواع و اقسام مصالح ساختمانی تجاری و صنعتی را طراحی و تهیه کرد. همچنین این ماده به عنوان دفع کننده زباله رادیواکتیو می تواند به کار برود.

استفاده از پلی استایرن در سازه های نظامی

خرید پلی استایرن مقاوم (hips)

شرکت محب بسپار تولید کننده پلی استایرن مقاوم (hips) بوده و این ماده برای تولید بسیاری از مواد پلاستیکی کاربرد دارد و شما می توانید این ماده را به قیمت مناسب از این شرکت به صورت عمده و خرده خریداری نمایید.

خرید پلی استایرن مقاوم (hips)

فروش انیدرید فتالیک(PA)

انیدرید فتالیک (PA) ماده اولیه PVC بوده که ماده اولیه بسیاری از پلاستیک ها به شمار می رود. این ماده کاربردهای بسیار زیادی دارد و در رنگ ها و ماده شیمیایی دافع حشرات نیز کاربرد دارد. بخش بازرگانی شرکت محب بسپار این ماده را به قیمت مناسب عرضه می کند.

فروش دی اکتیل فتالات (DOP)

دی اکتیل فتالات (DOP)، ماده اولیه PVC بوده که در ساخت بسیاری از مواد لاستیکی کاربرد دارد و شرکت تولید مواد مختلف پلاستیکی می توانند این ماده اولیه را به قیمت مناسب از شرکت محب بسپار خریداری کنند.

خرید پلی استایرن معمولی (GPPS)

کاربردهای پلی استایرن معمولی (GPPS) بر همه مشخص است. امروزه این ماده در صنعت پتروشیمی به کار می رود و ماده اولیه ای است که می تواند به عنوان مصالح ساختمانی به کار برود. شما می توانید آن را به قیمت مناسب از شرکت محب بسپار خریداری کنید.

نتیجه گیری

پلی استایرن در صنعت ساختمان سازی کاربرد دارد می توان آن را با سایر سنگدانه های متداول ترکیب کرده و سازه مقاوم تری را بنا کرد. این ماده می تواند به عنوان عامل جلوگیری کننده از نشت آب در کف و سایر بخش های ساختمان که چنین احتمالی در آن ها پیش بینی می شود به کار برود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *