صنایع پتروشیمی

آشنایی با گچ ‌بری‌های پلی‌استایرن

آشنایی با گچ ‌بری‌های پلی‌استایرن

رنگ بندی های متنوع ، شست و شوی آسان و سریع، نصب راحت، جابجایی راحت موجب می شود که گچ ‌بری‌های پلی‌استایرن نسبت به دیواری و سقفی، برتری داشته باشد. این نوع گچبری نسبت به سنتی، مزایای بیشماری دارد.

برتری های گچ ‌بری‌های پلی‌استایرن به سایرین

این نوع گچبری مزایای بسیار زیادی دارد. با گچ ‌بری‌های پلی‌استایرن دیگر به میلگرد، پروفیل، رابیتس در سازه های دیواری و سقفی نیازی نخواهد بود. نصب سریع موجب راحتی نصاب و مشتری خواهد شد. گچ ‌بری پلی‌استایرن در طرح ها و رنگ های متنوعی موجود است.

در گچبری های سنتی، سقف یا دیوار جهت نصب گچبری ها تراش می خورد، ولی در این روش به سازه آسیبی وارد نمی شود. گچ بری ها در اندازه های معمولی، ترکیبی و نسوز عرضه می شود.

گچ ‌بری‌های پلی‌استایرن بهترین عایق حرارتی و صوتی بوده و می توان این تزئینات را با دست روی دیوار یا سقف به آسانی نصب کرد.

 

مزایای گچ ‌بری‌های پلی‌استایرن

  • مقاومت در برابر گرما، سرما و رطوبت
  • مقاوم به اشعه ماوراء بنفش
  • نصب سریع و آسان
  • سبک و قابل حمل
  • قابل شست و شو
  • قابل جابجایی حتی پس از نصب
  • عدم نیاز به رنگ آمیزی بعد از نصب
  • طرح های متنوع
  • طرح های سفارشی
  • رنگ بندی های متنوع
  • جذب پایین آب
  • قیمت پایین
  • عدم انتشار گازهای سمی در زمان آتش سوزی
  • قابل ترمیم
  • قابلیت نورپردازی
  • قابلیت اجرا با طرح های متنوع ساختمان سازی
  • قابل استفاده برای اماکن دولتی، خصوصی، خدماتی، مراکز تفریحی و گردشگری

طرح های متنوع

طرح های این نوع گچبری می تواند سفارشی تهیه شود. پلی استایرن در سه نوع Ordinary ، HIPS و EXTRUDED وجود دارد. این نوع گچبری ها، از قبل ساخته شده و در واقع از پلی استایرن ساخته شده اند و به صورت بافت تو در تو طراحی می شوند. این نوع گچبری را می توان با ابزارهای متفاوتی ایجاد کرد.

تغییر طرح ها، جذاب این طرح بوده و به همین دلیل تولید کنندگان لازم است که مدل های متفاوتی را طراحی کنند تا مطابق با سلایق مختلف مشتریان باشد.

گچ ‌بری‌های پلی‌استایرن از طراحی تا اجرا

طرح ها در کامپیوتر طراحی می شود، بنابراین اندازه ها کاملا دقیق مشخص می شود. پلی استایرن ماده منعطف بوده و بخاطر این  ویژگی، گچبری ها را در اندازه های مختلفی تهیه کرد و به سقف یا دیوار نصب کرد

شما می توانید هر هفته طرح های گچبری را بشویید. شست و شوی منظم موجب تمیز و درخشان به نظر رسیدن طرح خواهد شد. قابلیت جابجایی حتی بعد از نصب موجب می شود که بتوان از آن در محل دیگری هم استفاده کرد.

می توان در این حوزه کارهای زیادی را به انجام رساند. ایجاد دفاتر فنی طرح های گچبری پلی استایرن معمولی که با چاپگرهای سه بعدی طرح ها را چاپ می کنند می تواند یکی از طرح های اشتغالزایی باشد که می تواند به اشتغال جوانان فارغ التحصیل دانشگاهی منجر شود.

گچ ‌بری‌های پلی‌استایرن از طراحی تا اجرا

قابلیت اجرا در اقلیم های مختلف ایران

امروزه به دلیل ساخت و ساز سریع بناهای ساختمانی، این نوع گچبری ها متداول شده است. می توان در اقلیم های مختلف ایران آن ها را به راحتی اجرا کرد. گرما و سرما، رطوبت بسیار زیاد به زیبایی طرح آسیب وارد نمی کند. عوامل خارجی در اجرای دقیق آن ها تاثیرگذار نیست.

مناسب هتل و رستوران ها

تنوع گچبری ها موجب می شود تا مراکز گردشگری و تفریحی از این تزئینات استفاده کنند. حتی می توان در هر اتاق هتل، گچبری های مختلف و متنوعی را ایجاد کرد.

برای تهیه گچ ‌بری‌های پلی‌استایرن لازم است که آب و گچ به نسبت های مشخصی باهم ترکیب شوند. برای ثبات بیشتر روی دیوار یا سقف، لازم است که پلی استایرن به مقدار زیاد با آب ترکیب شود. آب زیاد موجب عدم ثبات طرح گچ بری خواهد شد.

گچ ‌بری‌ها را می توان روی نماهای داخلی و خارجی ساختمان نصب کرد. قالب های گچ ‌بری‌های پلی‌استایرن با CAD/CAM ساخته شده و خیلی ظریف و میلی متری ساخته می شود. طرح به دیوار چسبیده و به همین دلیل، به تدریج رنگ دیوار یا سازه پوسته پوسته نخواهد شد و همیشه ثبات لازم را خواهد داشت.

گچ ‌بری‌های پلی‌استایرن قابل بازیافت

همانطوری که می دانید پلی استایرن ضایعاتی را می توان بازیابی کرد و در صورتی که این گچبری ها به دلایلی از بین بروند بازهم میتوان آن ها را بازیابی کرد. این چنین امکانی موجب خواهد شد تا بتوان همیشه طرح های جدیدی را طراحی و اجرا کرد.

مالک می تواند بعد از ترک محل فعلی و نقل مکان به منزل جدید، گچ ‌بری‌های پلی‌استایرن را با همان طرح قبلی به محل جدید منتقل کند و در پلن دیگری می توان آن را بازیابی کرده و در محل جدید از طرح جدیدی استفاده کرد.

گچ ‌بری‌های پلی‌استایرن قابل بازیافت

نتیجه گیری

گچ ‌بری‌های پلی‌استایرن از جدیدترین هنرهای معماری به شمار می رود که به سادگی نصب شده و میتوان آن ها را به راحتی به محل دیگری جابجا کرد. نسبت به گرما، سرما و رطوبت مقاوم بوده و قابلیت شست و شو باعث جذابیت طرح می شود. امروزه اکثر مراکز تفریحی و گردشگری از این طرح ها استفاده می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *