صنایع پتروشیمی

عوامل موثر بر قیمت پلی استایرن معمولی در بازارهای داخلی و خارجی

عوامل موثر بر قیمت پلی استایرن معمولی

عوامل موثر بر قیمت پلی استایرن معمولی

قیمت پلی استایرن معمولی متناسب با موجودی کارخانه تولید کننده مشخص می شود. هر چقدر که موجودی پلی استایرن کم باشد به همان اندازه قیمت پلی استایرن معمولی GPPS بالا خواهد بود.

ماده اولیه اولین عاملی است که بر قیمت این محصول تاثیر می گذارد.  قیمت ماده اولیه هر چقدر پایین باشد به همان اندازه محصول هم با قیمت پایینی تولید خواهد شد.

کارخانجات تولیدی لازم است که ماده اولیه را بیش از مقدار لازم تهیه کنند تا بتوانند در سراسر سال محصول را تولید کنند.

عرضه و تقاضا، عوامل تاثیرگذار بر قیمت پلی استایرن معمولی

این عامل اقتصادی بر قیمت این ماده شیمیایی تاثیرگذار است و هر چقدر که عرضه کم باشد به همان اندازه قیمت هم بالا خواهد بود. از این ماده برای بسته بندی مواد غذایی استفاده می شود به همین دلیل پیش بینی می شود که قیمت محصول در برخی از مواقع سال افزایش یابد.

البته زمانی که تمامی کارخانجات شیمیایی، این ماده را در حجم لازم تولید کنند بنابراین هرگز کمبودی در کشور از لحاظ دسترسی به این ماده بوجود نخواهد آمد.

عرضه و تقاضا، عوامل تاثیرگذار بر قیمت پلی استایرن معمولی

تعطیلی های کشور، عامل موثر بر قیمت پلی استایرن معمولی

تعطیلی برای هر اقتصادی فاجعه محسوب می شود. البته عوام مردم تعطیلی را دوست دارند ولی مدیران و تاجران هرگز تعطیلی را دوست ندارند اگرچه مدیران و تاجران حتی در ایام تعطیل نیز کار می کنند ولی امکان حمل و نقل و توزیع کالا در روزهای تعطیل وجود ندارد و به همین دلیل برای توازن قیمت و عرضه و تقاضا لازم است که کارخانجات تولیدی در ایام کاری سال، تولید داشته باشند.

نوسانات اقتصادی و قیمت پلی استایرن معمولی

نوسانات اقتصادی امروزه مهم ترین عامل تاثیرگذار بر قیمت این محصول است و قیمت دلار بر قیمت نهایی محصول تاثیرگذار است و افزایش قیمت خرید دلار موجب خواهد شد تا قیمت محصول نیز افزایش یابد.

قیمت پلی استایرن معمولی در بازارهای داخلی

قیمت این محصول در بازارهای داخلی به شدت رو به افزایش است ولی برعکس در بازارهای خارجی سیر نزولی را می پیماید. از آن جایی که عوامل خارجی بر قیمت محصول در بازارهای داخلی تاثیر می گذارد به همین دلیل قیمت محصول در این بازار داخلی افزایش می یابد.

هر عامل خارجی اقتصادی می تواند بر قیمت پلی استایرن معمولی در بازار داخلی تاثیر بگذارد. بنابراین در صورت کنترل بازار می توان قیمت محصول را نیز ثابت نگه داشت.

قیمت پلی استایرن معمولی در بازارهای خارجی

قیمت محصول در بازارهای خارجی بشدت کاهش می یابد. شاید دلیل این محصول بخاطر عرضه محصول از شرکت های مختلف شیمیایی در سراسر جهان باشد.

تاجران ایرانی لازم است که این محصول را متناسب با قیمت پایه بازارهای خارجی عرضه کنند. کیفیت پلی استایرن کشورهای مختلف متفاوت است و به همین دلیل لازم است که قیمت محصول نیز در همان حدود عرضه شود.

تنش و بحران در بازارهای مختلف مواد و محصولات شیمیایی

مواد و محصولات شیمیایی مانند نفت یکی از محصولاتی است که صادرات این مواد می تواند درآمدهای ارزی را به کشور سرازیر کند و با صادرات مواد مختلف شیمیایی می توان از خام فروشی نفت و گاز جلوگیری کرد و در عین حال به درآمدهای بالایی دست یافت.

 

صادرات محصولات

صادرات پلی استایرن مقاوم (hips)

از آن جایی که پلی استایرن مقاوم (hips) برای موارد گوناگون به کار می رود بنابراین با صادرات این محصول می توان درآمدهای ارزی بدست آورد. صادرات این محصول به کشورهای مختلف موجب خواهد شد تا محصول ایرانی به کشورهای مختلف صادر شود. صادرات پلی استایرن مقاوم (hips) از طرف شرکت محب بسپار به کشورهای مختلف ادامه دارد.

صادرات انیدرید فتالیک(PA)

انیدرید فتالیک(PA) ماده سفید رنگی است که برای تهیه و ساخت رنگ و چسب به کار می رود. شرکت محب بسپار این ماده را در مقادیر استاندارد بین المللی به کشورهای مختلف صادر می کند. با صادرات این محصول می توان نام شرکت و کشور را در کشورهای مختلف جهان مطرح کرد.

صادرات دی اکتیل فتالات (DOP)

دی اکتیل فتالات یا DOP یکی از نرم کننده های صنعتی بوده و با این محصول می توان بوی سایر محصولات پلاستیکی و شیمیایی را کاهش داد و رنگ محصول را مطابق میل مشتری طراحی کرد. شرکت محب بسپار این محصول را به کشورهای مختلف و با مقادیر مختلفی صادر می کند.

صادرات پلی استایرن معمولی (GPPS)

پلی استایرن معمولی (GPPS) یکی از محصولات متداول شیمیایی بوده و روزانه در مقدار مشخصی تولید می شود. این ماده بسیار شفاف بوده و با تعلیق بدست می آید. با صادرات این محصول می توان درآمدهای ارزی را بدست آورد.

در آخر باید بگوییم که همانطور که در این مقاله اشاره شد، قیمت پلی استایرن معمولی براساس عوامل مختلفی تعیین می شود. قیمت مواد اولیه، میزان عرضه و تقاضا، تعداد تعطیلی های پیش بینی شده و پیش بینی نشده و نوسانات اقتصادی و قیمت خرید و فروش دلار مهمترین عواملی موثر بر قیمت پلی استایرن معمولی محسوب می شوند.

هر چقدر نقدینگی مالی شرکتی بیشتر باشد می تواند مقادیر بسیار زیادی از محصولات و مواد شیمیایی را تولید کرده و به فروش برساند. قیمت فروش مواد و محصولات صنعتی در بازارهای داخلی و خارجی متناسب با عوامل مختلفی مشخص می شود.

صادرات پلی استایرن معمولی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × دو =