صنایع پتروشیمی

تست جذب آب فوم های پلاستیکی فوم پلی استایرن

تست جذب آب فوم های پلاستیکی فوم پلی استایرن

تست جذب آب فوم های پلاستیکی فوم پلی استایرن

فوم های پلاستیکی که در ساختمان سازی استفاده میشوند از فوم پلی استایرن ساخته شده اند. آب از این مواد عبور نمی کند با این وجود با آزمایشی به اثبات می رسد.

تجهیزات لازم برای آزمایش

به ترازویی با دقت ۲ رقم اعشار نیاز دارید. این چنین ترازویی باید تحمل وزن را از زیر داشته باشد. برای نگه داشتن آزمونه در زیر آب به فیکسچر به ابعاد ۱۵/۲ در ۱۵/۲ سانتی متر نیاز است. این فیکسچر لازم است که به گونه ای باشد که آب را در داخل خود نگه ندارد و وزن این محصول در حدود ۲۵۰۰ گرم است.

مخزنی را باید طوری انتخاب کنیم که بتواند حداقل وزن آویزان ۳ آزمونه را به طور افقی داشته باشد. مخزن را با آب مقطر به اندازه ۱.۵ سانتی متر بالای نمونه ها قرار گیرد. دمای حرارتی آن ۵۰ درجه سانتیگراد خواهد بود.

آزمون تست جذب آب در فوم های پلاستیکی فوم پلی استایرن

سه آزمونه باید برای جذب آب در فوم های پلاستیکی فوم پلی استایرن به انجام برسد. اندازه های آزمونه به طول و عرض ۱۵/۲ و به ضخامت ۷/۶ سانتی متر است و اگر ضخامت آزمونه کمتر از ۷/۶ سانتی متر باشد از همان می توان استفاده کرد.

آزمون تست جذب آب در فوم های پلاستیکی فوم پلی استایرن

روش تست جذب آب فوم های پلاستیکی فوم پلی استایرن

آزمونه ها را به مدت ۲۴ ساعت، در دمای ۵۰ درجه سانتیگراد در جعبه حرارتی با فن سیرکوله قرار دهید. آزمونه ها را خارج کرده و در دسیکاتور قرار دهید تا خنک شده و وزن آن ها را ثبت کنید. بعد از مدتی آن ها را به دستگاه برگردانید و به مدت ۴ ساعت آن ها را نگه دارید. دوباره آن ها را خارج کرده و در دسیکاتور قرار دهید و دوباره آن ها را وزن کنید در صورتی که وزن آن ها کمتر از ۰۱/۰ گرم باشد آزمونه شما آماده شده است.

فیکسچری که به آن آزمونه ها را وصل می کنید داخل آب قرار دهید و آن را تا ۵/۱ سانتی متر با آب غوطه ور کنید. حباب هایی بوجود آمده را از بین ببرید. وزن فیکسچر را در هر دو حالت غوطه وری و بدون غوطه وری اندازه گیری کنید. وزن آزمونه ها را در حالت خشک، غوطه وری و بعد از ۹۶ ساعت اندازه بگیرید.

با این آزمایش می توان خاصیت ضد آب فوم های پلاستیکی فوم پلی استایرن را آزمود و تعیین چگالی ظاهری فوم های پلاستیکی را مشخص کرد. با این روش می توان چگالی ظاهری فوم پلی استایرن با شفافیت شیشه را نیز می توان مشخص کرد. چسبندگی و کشش مواد فوم پلی استایرن با این روش مشخص می شود.

هدف از این آزمایش جذب میزان جذب آب فوم پلی استایرن است که در فوم های پلاستیکی از آن استفاده می شود.

براساس مطالعات مشخص شده که فوم پلی استایرن بعد از غوطه وری ۹۶ ساعت، آب را جذب می کنند. برخی پلاستیک ها در حالت غوطه وری نسبت به سایرین، آب بیشتری را جذب می کنند.

روش تست جذب آب فوم های پلاستیکی فوم پلی استایرن

آشنایی با انواع پلی استایرن ها در محب بسپار

پلی استایرن مقاوم به ضربه یا hips ماده شیمیایی است که به صورت فوم یا جامد تولید می شود. با این مواد بسیاری از مواد پلاستیکی مانند بطری، ظروف یک بار مصرف را تولید کرد. از این ماده می توان در کاربردهای چاپی هم استفاده کرد.

فروش انیدرید فتالیک(PA)

با این ماده می توان بسیاری از مواد نرم کننده پلاستیکی را تهیه کرد. استفاده تجاری دارد و شما می توانید این ماده را از شرکت محب بسپار خریداری کنید.

کاربردها

انیدرید فتالیک ماده سمی و سفید است که در ساخت رنگ، حشره کش ها، رزین و فتالین ها استفاده می شود. همچنین برای تولید انواع و اقسام پلاستیک هم از آن استفاده می شود. با این ماده می توان اسید فتالیک را هم تهیه کرد. شرکت محب بسپار این ماده را با قیمت مناسب به صورت عمده به فروش می رساند.

 

فروش دی اکتیل فتالات (DOP)

دی اکتیل فتالات (DOP) یکی از مواد شیمیایی شناخته شده است که در صنایع مختلف از آن استفاده می شود. برای افزایش مقاومت مواد پلاستیکی سایر مواد اولیه پلاستیکی را با این ماده ترکیب می کنند تا در نهایت مواد پلاستیکی مقاوم تهیه شود. شرکت محب بسپار این ماده را به قیمت مناسب و در حجم عمده به فروش می رساند.

خرید پلی استایرن معمولی (GPPS)

پلی استایرن معمولی (GPPS) نسبت به بسیاری از عوامل محیطی مانند گرما، رطوبت و سرما مقاوم است و از این ماده در بسیاری از موارد استفاده می شود. این ماده در دمای ۱۹۰ تا ۲۳۰ درجه سانتیگراد را می توان به مواد پلاستیکی تبدیل کرد. شما می توانید این ماده را با قیمت مناسب و به صورت عمده از شرکت محب بسپار خریداری کنید.

نتیجه گیری

با تست جذب آب فوم های پلاستیکی فوم پلی استایرن می توان میزان جذب آب مواد اولیه پلاستیکی را مشخص کرد. در این تست لازم است که مواد پلاستیکی را در مدت زمان های متفاوت زیر آب نگه دارید و در آخرین بار بعد از ۹۶ ساعت وزن آن ها را اندازه بگیرید. چسبندگی و کشش مواد پلاستیکی با این آزمایش مشخص می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *