صنایع پتروشیمی

تاریخچه پلیمرها و کاربردهای ملت بلوینگ

تاریخچه پلیمرها

تاریخچه پلیمرها و کاربردهای ملت بلوینگ

ملت بلوینگ یکی از مواد شیمیایی بوده و با آن الیاف نانو تهیه می شود. این ماده در بسیاری از کاربردها پزشکی و دارویی به کار می رود. با این ماده می توان الیاف نازک نانو را تهیه کرد. استفاده از آن برای موارد پزشکی و دارویی ساده ترین کاربردی است که می توان برای این ماده شیمیایی متصور شد. با این ماده می توان بسیاری از مواد پلیمری را تولید کرد.

تاریخچه ملت بلوینگ

ملت بلوینگ از فعالیت آتشفشانی و با خنک شدن بدست می آید. با این ماده می توان پلیمرهایی را تولید کرد. با این ماده می توان میزان اشعه هواپیمای بی سرنشین را اندازه گیری کرد. این کار به دهه ۱۹۵۰ بر می گردد. بعد از این کار بود که اولین شرکت توسعه این ماده تاسیس شد. چین ۴۰ درصد از الیاف بافته نشده دنیا را با این ماده تولید می کند.

 

پلیمرها ملت بلوینگ

پلیمرها ملت بلوینگ

 

  • پلی پیلین

این پلیمر کاربردهای زیادی دارد. ساختار شیمیایی مقاوم داشته و نسبت به دمای بسیار بالا نیز بسیار مقاوم است. ماده سفید رنگی بوده و خواص مکانیکی و شیمیایی عالی داشته و به همین دلیل در صنایع شیمیایی اولویت دارند.

از آن جایی که نسبت به خزش مقاوم است و به همین دلیل در بسیاری از صنایع تولید کننده پلاستیک و مواد شیمیایی از این ماده بسیار زیاد استفاده می شود.

  • پلی استایرن

این پلیمر سخت، شفاف و شکننده است. در تولید پلاستیک های مختلف از آن استفاده می شود. در تولید رنگ یکی از مواد شیمیایی است که بسیار زیاد به کار می رود. از این ماده در بسته بندی و ساخت بسیاری از مواد شیمیایی به کار می رود.

  • پلی استرها

این پلیمر مانند سایر مواد شیمیایی اولیه در دنیا به مقادیر بسیار زیادی تولید می شود. این ماده به صورت طبیعی در گیاهان و حشرات و به صورت مصنوعی در پلی بوتیرات به کار می رود. در تولید پوشاک پلاستیکی از این ماده استفاده می شود.

ترکیب طبیعی این ماده با مواد شیمیایی مصنوعی آن باعث خواهد شد تا مواد پلاستیکی مقاوم ساخته شود. لباس های پلاستیکی از این ماده تولید می شوند در برابر پارگی و چین و چروک مقاوم هستند. نسبت به آتش مقاوم نیستند.

  • پلی اورتان

این ماده شیمیایی اولیه در بسیاری از صنایع کاربرد دارد. ماده منعطف بوده و در عین حال محکم و مقاوم است و که از آن در تولید روکش، لاک ها و چسب ها به کار می رود. درصد تولید این ماده در سراسر جهان بسیار بالا است. این ماده در تولید رزین کاربرد دارد.

 

  • پلی آمید

این پلیمر به صورت طبیعی و مصنوعی هم وجود دارد. در تولید پشم و ابریشم از این ماده استفاده می شود. دوام بسیار بالایی دارد و به همین دلیل از آن در تولید لباس های پلاستیکی و ظروف آشپزخانه استفاده می شود. صنعت حمل و نقل مهمترین مصرف کننده این ماده شیمیایی است.

  • پلی اتیلن

این پلیمر در انواع و اقسام بسته بندی به کار می رود. در تولید انواع و اقسام پلاستیک از این ماده بسیار زیاد استفاده می شود. پلی اتیلن در انواع و اقسام مختلفی وجود دارد. چگالی این ماده بسیار بالا است. از این ماده در صنعت پلاستیک استفاده می شود. پلی اتیلن در صنایع الکتریکی و شیمیایی کاربرد دارد.

  • پلی کربنات

این ماده شیمیایی ساختار شیمیایی قوی و محکمی دارد و بسیار شفاف هستند. از این ماده در صنعت الکترونیک، مصالح ساختمانی، کامپیوتر، خودروسازی، هواپیمایی استفاده می شود. بسیاری از قطعات و لوازم ایمنی نیز را می توان با این ماده تولید کرد.

پلی کربنات

کاربردها ملت بلوینگ

  • تصفیه

ملت بلوینگ در صنعت تصفیه آب کاربرد دارد و از زمان شیوع ویروس کرونا این ماده ارزشمند شده و برای ضد عفونی و تصفیه نیز استفاده می شود.

  • جاذب ها

از این ماده شیمیایی در حفظ آب چند برابر وزن خود می توان استفاده کرد. همچنین در جمع آوری روغن کاربرد دارد.

  • کالاهای بهداشتی

از این ماده در تولید محصولات بهداشتی استفاده می شود و بازار هدف این محصولات گسترده و متنوع است.

  • پوشاک

از این ماده در تولید پوشاک پلاستیکی استفاده می شود.

 

  • دارو و پزشکی

یکی از مهم ترین کاربردهای این ماده در صنعت دارویی است و بسیاری از  داروهایی که کاربرد بسیار زیادی دارد از مواد شیمیایی نانو طراحی و ساخته می شود.

شما می توانید هنگام خرید پلی استایرن مقاوم (hips) به بخش بازرگانی شرکت محب بسپار مراجعه کنید. این شرکت این ماده شیمیایی را با قیمت مناسب جهت خرید عمده عرضه می کند.

قیمت انیدرید فتالیک (PA) که در محب بسپار عرضه می شود نسبت به سایر قیمت تجاری بازار مقرون به صرفه بوده و این ماده در صنایع شیمیایی کاربرد دارد.

قیمت دی اکتیل فتالات (DOP) که به صورت عمده از طرف شرکت محب بسپار عرضه می شود به گونه ای است که خرید آن مقرون به صرفه است.

فروش پلی استایرن معمولی (GPPS) در بخش بازرگانی شرکت محب بسپار به شما خریداران می کند تا بتوانید این ماده را به حجم عمده و  با قیمت پایین خریداری کنید.

نتیجه گیری

ملت بلوینگ یکی از مواد شیمیایی پر کاربرد است که با آن پلیمرهای شناخته شده تولید می شود. از این ماده برای تولید پلی پروپیلن ، پلی استایرن، پلی استر، پلی اورتان، پلی آمید، پلی اتیلن، پلی کربنات استفاده می شود. کاربردهای بسیار زیادی دارد که می توان به استفاده در صنعت  تصفیه، صنعت پوشاک، دارو و پزشکی اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 1 =