صنایع پتروشیمی

نحوه تماس مجاز و بهداشتی افراد با استایرن

نحوه تماس مجاز و بهداشتی افراد با استایرن

استایرن یکی از مواد شیمیایی مهمی است که از آن برای ساخت و تهیه بسیاری از مواد پلاستیکی استفاده می شود. از این ماده شیمیایی آلی برای تولید مواد متنوع و مختلف پلاستیک، که در صنایع مختلف کاربرد دارد استفاده می شود.

عوارض شناخته شده استایرن بر بدن

استایرن ماده شیمیایی سمی بوده و تماس مجاز و بهداشتی افراد با آن لازم است که در چارچوب قوانین و مقررات به انجام برسد. استنشاق مهمترین راه تماس افراد با این ماده شیمیایی است و تنفس استایرن می تواند  عواقب وخیمی را برای شخص در بر داشته باشد.

در صورتی تماس با استایرن کنترل نشده باشد می تواند غشاهای مخاطی، چشم ها را تحریک کرده و پوست را به شدت تحریک کند. سیستم عصبی مرکزی را تحت تاثیر قرار داده و عملکرد کبد را نیز بشدت تحت تاثیر قرار داده و آنزیم های کبدی و صفراوی را نیز افزایش می دهد.

براساس مطالعات و تحقیقات مشخص شده که تماس غیر مجاز با استایرن حتی در مقادیر کم باعث ایجاد اختلالات کبدی می شود و به همین دلیل لازم است که تماس مجاز و بهداشتی با دستکش و ماسک صورت صورت گیرد تا هیچ عوارض جانبی به همراه نداشته باشد.

اگرچه استایرن ماده شیمیایی پایداری نیست و در معرض هوا، آب  و خاک خیلی زود از بین می رود. این ماده شیمیایی فقط می تواند در محیط های سربسته دوام بیاورد.

عوارض شناخته شده استایرن بر بدن

تماس مجاز و بهداشتی افراد با استایرن در حوزه مواد غذایی

مواد غذایی یکی از نیازهای اولیه همه افراد است. براساس مطالعات مشخص شده که این ماده شیمیایی که در بسته بندی مواد غذایی از آن استفاده می شود می تواند افراد را مسموم کند.

به همین دلیل لازم است که مواد غذایی براساس اولین اولویت با این ظروف، بسته بندی نشود. توصیه می شود که افراد غذا را داخل این ظروف بسته بندی میل نکنند. برخورد هر گونه قاشق و چنگال به سطح این ظروف باعث آزاد شدن ماده شیمیایی استایرن و سایر موادی می شود که در تولید این ظروف از آن ها استفاده شده است. به همین دلیل لازم است که مواد غذایی را در ظروف دیگری گرم کرده و میل کرد.

کارگرانی که با مواد شیمیایی، این ظروف را می سازند لازم است که در کلیه مراحل تولید کلیه دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کنند. براساس مطالعه ای مشخص شده که قرارگیری افراد بیش از ۱۵ دقیقه با ۱۰۰ ppm می تواند عوارض خطرناکی را در بدن ایجاد کند.

هر چقدر که مدت زمان قرارگیری کم باشد به همان اندازه شدت و دامنه عوارض کم خواهد بود. هر چقدر که شدت و مدت زمان قرارگیری بیشتر باشد به همان اندازه ریه کارگران به عوارض تنفسی بیشتری دچار خواهد شد.

دستورالعمل های مجاز تماس مجاز و بهداشتی با استایرن

تمامی شرکت ها و افرادی که با مواد شیمیایی به طور مستقیم در تماس هستند لازم است که براساس این دستورالعمل ها عمل کنند تا عوارض و نتایج خیلی جدی بوجود نیاید.

براساس دستورالعمل مجاز سازمان بهداشت جهانی، میزان مجاز استایرن در آب آشامیدنی ۲۰ میکروگرم در هر لیتر آب آشامیدنی است. این مقررات در رابطه با مواد غذایی به نحو دیگری مشخص شده است.

دستورالعمل های مجاز تماس مجاز و بهداشتی با استایرن

دستورالعمل های لازم برای تماس مجاز و بهداشتی افراد با استایرن

کارگران خط تولید شرکت های شیمیایی / تولید کننده مواد پلاستیکی لازم است که هنگام کار با این ماده و سار مواد شیمیایی، از دستکش های ضخیم و از ماسک استفاده نمایند تا از نفوذ این مواد شیمیایی به داخل بدن و به خصوص ریه ها جلوگیری شود.

قیمت انیدرید فتالیک (PA) شرکت های مختلف تولیدی مواد شیمیایی متفاوت است ولی این قیمت شرکت محب بسپار منصفانه و عادلانه است و به همین اکثر شرکت ها و مشتریان نسبت به خریداری این محصول از محب بسپار تمایل دارند.

برای خرید انیدرید فتالیک (PA) می توانید با بخش بازرگانی شرکت محب بسپار تماس بگیرید. در صورت خرید عمده می توانید مبلغ پایین تری را خریداری کنید. حد مجاز خرید عمده بر طبق دستورالعمل هایی مشخص می شود.

برای خرید دی اکتیل فتالات (DOP) با حجم عمده و به قیمت مناسب می توانید با بخش بازرگانی شرکت محب بسپار تماس بگیرید. قیمت فروش این محصول براساس حجم خرید محصول مشخص می شود.

شرکت محب بسپار با صادرات پلی استایرن معمولی (GPPS)، در جلوگیری از خروج ارز از کشور گام مهمی را برداشته و امید است که با گسترش صادرات به سایر کشورها، بتوان محصولات ساخت ایران را به اقصی نقاط دنیا براساس قوانین بین المللی صادر کرد.

نتیجه گیری

استایرن یکی از شناخته شده ترین مواد شیمیایی است که در تولید محصولات و کالاهای پلاستیکی استفاده می شود. این ماده شیمیایی بر غشاهای مخاطی، چشم ها، پوست تاثیر گذاشته و آن ها را تحریک می کند.

کارگران خط تولید شرکت های شیمیایی و تولید کننده کالاهای پلاستیکی لازم است که در زمان کار، از دستکش و ماسک استفاده کنند تا میزان آلودگی نسبت به مواد شیمیایی به حداقل برسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *